cultuurZIEN


eigen aanbod2mei1-4bb

Het is iedere keer weer een avontuur om te bedenken hoe de veelheid aan uit onderzoek verkregen informatie op een heldere wijze aan een geïnteresseerd publiek kan worden overgebracht. Het vergt de nodige creativiteit om tot een goede vertaalslag te komen. Het betekent ook dat cultuurZIEN zich niet van één of een enkel medium bedient. Onderzoeken van cultuurZIEN kunnen hun beslag krijgen in een publicatie. Vaak is het veel leuker om op locatie te gaan kijken en organiseert cultuurZIEN een stadswandeling of een bezoek aan een gebouw. Onderzoeken kunnen zó veel informatie opleveren, dat een cursus van meerdere bijeenkomsten wordt gegeven. 

Al in een zeer vroeg stadium stapte cultuurZIEN over op digitale technieken. Onderzoeken van cultuurZIEN worden gepubliceerd in speciale websites. Een website biedt het voordeel dat bij gewijzigd inzicht snel nieuwe informatie kan worden toegevoegd. Door het maken van video's over onderwerpen uit de Kamper geschiedenis wordt door cultuurZIEN een groter internationaal publiek bereikt. Met het ''Kamper Letterspel'' was cultuurZIEN de eerste Kamper organisatie, die kennis over geschiedenis omzette naar een digitaalspel op een telefoon. Het Kamper Letterspel werd in 2016 ontwikkeld voor Open Monumentendag met als jaarthema ''Symbolen en Iconen''.  Bij iedere letter van het alfabet (een verzameling van 26 symbolen) is in de Kamper binnenstad een locatie gezocht.

 

werken in opdracht

Voor wie geïnteresseerd is in een goed verhaal over de geschiedenis van Kampen, is het mogelijk om een stadswandeling, lezing of arrangement bij cultuurZIEN te boeken. De precieze inhoud en prijs worden in overleg met de opdrachtgever vastgesteld. Voor iedere opdracht wordt door cultuurZIEN een eenmalig aanbod gemaakt. ''Kwaliteit heeft een prijs'', luidt een bekend gezegde. De praktijk leert dat voor weinig geld meer cultuurZIEN betere kwaliteit levert.

© cultuurZIEN, 2024